De koningsklasse in een compact formaat! Zijn uiterlijk maakt de Globebus Integraal tot een regelrechte blikvanger – fijne rijeigenschappen, compact en een voortreffelijk design. Het reizen zelf is een fantastische ervaring dankzij de enorme panoramische voorruit en de royale ruimte in de cabine. Het praktische hefbed is standaard ingebouwd en heeft een breedte van 150 cm. Met één handbeweging zakt het bed naar beneden.
Grote L-zitgroep met vrijstaande tafel en ergonomisch voorgevormde kussens
De praktische eenpersoonsbedden zijn 195 cm lang. Deze kunnen vliegensvlug tot een bedoppervlak van 200 x 155 cm worden omgebouwd • I 4
Het dwars geplaatste tweepersoonsbed heeft een afmeting van maar liefst 200 x 145 cm. Net als de eenpersoonsbedden biedt het perfect slaapcomfort dankzij een 150 mm dikke 7-zone-matras van klimaatregulerend materiaal
Het hefbed in de integraal modellen is 150 cm breed
De I 6 beschikt over een royale, aparte douchecabine, een goed toegankelijke wastafel en veel opbergruimte • I 6
Beperkte ruimte optimaal benut! Door het verdraaien van het achterpaneel ontstaat een met kunststof beklede douchecabine • I 1
In de laden en de onderkast is genoeg plaats voor alles wat je in de keuken nodig hebt. En overige zaken gaan keurig bovenin. • I 6
De werkbladverlenging kan zeer snel worden ingeklapt wanneer deze niet nodig is. Het 2-pits gasfornuis heeft een geïntegreerde piëzo-ontsteking. • I 6
Compact, maar toch alles beschikbaar: volledig uitgeruste keuken met warmwatervoorziening, gasfornuis, grote laden en koelkast • I 6
Brandstof Diesel
6 versnellingen
Bij de aankoop van een camper, camper van of urban vehicle (hierna: camper) is het bijzonder belangrijk de juiste indeling en een aantrekkelijk design te kiezen. Daarnaast speelt ook het gewicht een essentiële rol. Familie, vrienden, optionele uitrusting, accessoires en bagage – er moet plaats zijn voor alles en iedereen. Tevens zijn er wettelijke en technische grenzen m.b.t. de configuratie en de belading. Elke camper is ontworpen voor een bepaald gewicht, dat tijdens het rijden niet mag worden overschreden. Kopers van een camper vragen zich dan ook af: hoe moet ik mijn voertuig configureren zodat het plaats biedt aan passagiers, bagage en accessoires naargelang mijn behoeften zonder dat het voertuig dit maximumgewicht overschrijdt? Om deze keuze voor u te vergemakkelijken, geven wij u hieronder een aantal tips die bijzonder belangrijk zijn bij de keuze van uw voertuig uit ons aanbod:
1. Het technisch toelaatbare maximumgewicht…
… is een door de fabrikant vastgestelde waarde die het voertuig niet mag overschrijden. Dethleffs specificeert een bovengrens voor het voertuig op basis van de indeling, die van indeling tot indeling kan verschillen (bijv. 3.500 kg, 4.400 kg). U vindt de betreffende informatie voor elke indeling in de technische gegevens.
2. De massa in rijklare toestand…
… ... omvat - simpel uitgedrukt - het basisvoertuig met standaarduitrusting plus een vastgesteld gewicht van 75 kg voor de bestuurder. Het is wettelijk toegestaan en mogelijk dat het gewicht van uw voertuig in rijklare toestand afwijkt van de nominale waarde die in de verkoopdocumenten staat vermeld. De toegestane afwijking bedraagt ± 5 %. Het toelaatbare bereik in kilo's staat tussen haakjes na de massa in rijklare toestand. Om u volledige transparantie te bieden m.b.t. mogelijke gewichtsafwijkingen, weegt Dethleffs elk voertuig aan het einde van de productielijn en informeert uw dealer over het weegresultaat van uw voertuig voor verzending aan u.
Voor een gedetailleerde uitleg van de massa in rijklare toestand, zie het hoofdstuk “Juridische informatie”.
3. Het toegestane aantal zitplaatsen (inclusief bestuurder)…
… wordt door de fabrikant vastgesteld in de zogenaamde typegoedkeuringsprocedure. Dit resulteert in het zogenaamde massa van de passagiers. Hiervoor wordt een vastgesteld gewicht van 75 kg per passagier (zonder bestuurder) berekend.
Voor een gedetailleerde uitleg van het massa van de passagiers, zie het hoofdstuk “Juridische informatie".
4. De door de fabrikant opgegeven massa voor optionele uitrusting…
… is een door Dethleffs per indeling vastgestelde waarde voor het maximumgewicht aan optionele uitrusting die kan worden besteld. Deze beperking is bedoeld om ervoor te zorgen dat de minimale nuttige massa, d.w.z. de wettelijk voorgeschreven vrij gewicht voor bagage en achteraf gemonteerde accessoires, feitelijk beschikbaar is voor de nuttige massa van de door Dethleffs geleverde voertuigen. Indien in uitzonderlijke gevallen uit de weging aan het einde van de productielijn toch blijkt dat de werkelijke nuttige massa door een toelaatbare gewichtsafwijking onder de minimale nuttige massa ligt, zullen wij samen met uw dealer en u nagaan of bv. gewichtsverhoging mogelijk is, of het aantal zitplaatsen moeten verminderen of optionele uitrusting moeten verwijderen, voordat wij het voertuig afleveren.
Een gedetailleerde uitleg van de effecten van de tolerantie op de minimale nuttige massa en de nuttige massa is te vinden in het hoofdstuk “Juridische informatie”.
5. Het extra gewicht van de optionele uitrusting en de pakketten…
... verhoogt het feitelijke gewicht van het voertuig (= massa in rijklare toestand plus geselecteerde optionele uitrusting) en vermindert de nuttige massa. De aangegeven waarde geeft het extra gewicht aan in vergelijking met de standaarduitrusting van de respectieve indeling. Het totale gewicht van de geselecteerde pakketten en de optionele uitrusting mag de door de fabrikant gespecificeerde gewicht van de optionele uitrusting niet overschrijden.